Slipad säljare stärker Mählers team

Den marknadsledande plogtillverkare Mählers fortsätter att växa och nu tar företaget nästa steg genom att anställa ännu en säljare. Per Rydberg, tidigare säljare av betongslipmaskiner, kommer ansvara för området syd, Stockholm och söderut och det är en välkommen förstärkning av såväl kunder som Mählers själva.

– Med tanke på hur Sverige ser ut geografiskt så blir det mycket åkande för våra säljare som är stationerade på vårt huvudkontor i Jämtländska Rossön. Detta blir också en förbättring för våra kunder i södra Sverige, som nu får närmare till sin kontakt, säger Ingemar Nyberg, VD på Mählers.

Per Rydberg kommer närmast från Scanmaskin där han sålde professionella betongslipmaskiner och ansvarade över distriktet Mälardalen och norrut. Nu får Per vända bilen åt andra hållet, då hans distrikt sträcker sig från Stockholm i norr till Skåne i söder. Målet är att öka närvaron hos befintliga kunder, stora som små, samt att hitta nya kunder.

– Mählers har helt klart en spännande produktportfölj och när jag tittar på de senaste årens utveckling, ser jag massor av intressanta produkter att erbjuda marknaden. Nya styrsystemet MC3, som kan styra all plogutrustning, och lastbilens tipputrustning samt nya modulbygda DPM diagonalplog för ”svart väg” känns extra intressanta, säger Per Rydberg.

Med anställningen av Per får nu Mählers ett starkt svenskt säljteam på tre personer och utöver det finns även teknisk support att tillgå.

– Vi har alltid haft som mål att vara nära våra kunder, oavsett om det varit fysiskt eller via telefon och det får vi ofta beröm för av våra kunder, avslutar Ingemar Nyberg.

Kontakt

Ring 0624-512 350 och fråga vår växel om sortimentet du söker eller maila till info@mahlers.se och ställ din fråga så återkommer vi snarast möjligt.

Följ Mählers:

Allt innehåll © 2016 mahlers.se