Mählers laajentaa valikoimaansa kitkamittarilla

Johtava lumiaurojen valmistaja Mählers jatkaa valikoimansa laajentamista. Yritys tarjoaa Traction Watcher One (TWO) -kitkanmittauslaitetta. Se yhdistetään ajoneuvoon, ja se koostuu tien pintaan laskettavista pyöristä, jotka mittaavat todellisen kitkan.

Mählers julkisti äskettäin solmineensa sopimuksen Rascon liukkaudentorjuntalaitteiden myynnistä, joihin kuuluvat erilaiset suolan- ja hiekanlevittimet sekä teiden pesu- ja lakaisulaitteet. Mählers julkistaa nyt seuraavan tuoteuutuutensa. Yritys laajentaa valikoimaansa Traction Watcher One (TWO) -kitkanmittauslaitteella.

– Oli luonnollista ottaa tämä tuote valikoimaamme. Meistä tulee käytännöllisesti katsoen kokonaistoimittaja useimpiin teiden kunnossapidon tarpeisiin, kertoo Vidar Jansen Mählers Norgesta.

Tuote on jo tunnettu toimialalla. Mählersin mukaan se kiinnostaa useita tiepiirejä.

– Olemme myyneet jo 135 TWO-laitteistoa, joten se herättää kiinnostusta. TWO on tarkoitettu sekä teiden että kiitoratojen mittaamiseen. Tiekäyttöön tarkoitettu TWO on toteutettu siten, että mittauspyörät sijaitsevat ajoneuvon vasemman pyörän suuntaisesti. Lentokenttäkäytössä pyörät sijaitsevat keskellä. Mittauspyörät voidaan asentaa myös perävaunuun, kertoo Vidar Jansen.

Kitkamittauslaitetta on erittäin helppo käyttää. Se mittaa kitkaa nopeusalueella 2–110 km/h. Siksi tätä tuotetta voidaan käyttää myös kävely- ja pyöräteillä.

– Siirtoajoa varten pyöräpari nostetaan ylös. Kun mittaus aloitetaan, yksikkö laskeutuu automaattisesti mittausasentoon. Kaikki toiminnot eli nostaminen, laskeminen ja pintapaineen hallinta tapahtuvat kahden tietokoneohjelmiston avulla. Käyttäjän tarvitsee vain painaa START- tai STOP-painiketta, kertoo Vidar Jansen.

Yhteystiedot: Roar Wehn, myynti- ja markkinointipäällikkö, Mählers. +47 909 35 698, roar.wehn@mahlers.no