Mählersin ainutlaatuinen aurauskonsepti

Flexiway, täysin uusi konsepti tehokkaampaan lumenauraukseen, julkistettiin ennen talvea 2012–2013. Nyt esitellään Flexiway II, johon on tehty monia työskentelyä tehostavia uudistuksia. Auraa on muun muassa vahvistettu useista kohdin ja nostogeometriaa parannettu niin, että aura nousee entistä tasaisemmin ja korkeammalle.

Mählersin ainutlaatuinen alueaura perustuu aivan uuteen konseptiin, jolla haluamme vastata kasvaneisiin vaatimuksiin, kuten entistä suurempiin aurausnopeuksiin ja soveltuvuuteen niin sanotuille mustille teille, joilla ei saa olla lainkaan lunta eikä sohjoa.

– Flexiway II on suunniteltu niin, että kuljettaja voi sovittaa teräpaineen alustan mukaan. Kun tarvitaan kevyttä aurausta, paine säädetään niin, että aura myötäilee ajoradan pintaa minimaalisella paineella. Kun tarvitaan vähän vaativampaa aurausta suuremmalla teräpaineella, kuljettaja pystyy säätämään painetta helposti Mählersin uuden MC2-ohjausjärjestelmän avulla, Mählersin toimitusjohtaja Stig Engström kertoo ja jatkaa:

– Auran edistyksellisen paineenvalvonnan ansiosta ajoradan epätasaisuus ei enää haittaa. Aura pitää saman paineen koko ajan varmistaen näin parhaan mahdollisen auraustuloksen. Tämän johdosta kuljettaja voi tarvittaessa myös nostaa aurausnopeutta.

Ympäristö ja taloudellisuus
– Oikea teräpaine myös vähentää auran kulumista, polttoaineen kulutusta sekä teiden kulumista ja myös kulkee hiljaisemmin. Flexiway II tuo siis etuja sekä ympäristö- että taloudellisesta näkökulmasta tarkasteltuna. Flexiway II:ta voidaan myös siirtää sivusuunnassa jopa 450 millimetriä kummalle puolelle tahansa. Tämä tehostaa erityisteisesti aurausta liikenteenjakajien ja muiden esteiden ympäristöissä, jotka ovat hankalia aurata perinteisellä auralla, jota ei voi säätää sivusuunnassa.

www.mahlers.se/flexiwaylinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan